Po-Pá 7:00-16:00 | So: 9:00-12:00
Obrábění čelních ploch do téměr původního stavu.
Široké spektrum individálních možností úprav.
Nabízíme možnost expresní opravy do 5 pracovních dnů.
Ukázky a možnosti lakování najdete v našem showroomu.
Zrenovovat se dají všechny typy kol. Ať už se jedná o ocelové (takzvané „plecháče“), hliníkové ALU anebo kované kola. Od typu kola se poté odlišuje náročnost jejich renovace a také volba potřebné technologie.
Poškozené disky se jízdně projeví nepříjemnými vibracemi ve volantu či pedálech a mohou také způsobovat i další poškození podvozkových části. Větší opotřebovávání se dostává na veškeré čepy, ramena, ložiska a podobně. Následkem oslabení disku v místě, kde je poškozený trpí i pneumatika, která je více zatěžovaná a časem může dojít k narušení pevnosti pneumatiky.
Takto poškozené disky lze ale snadno a rychle opravit, čímž předejdete všem problémů. Provedeme veškerý servis od sundání pneumatiky, opravení a následného obutí. Dokážeme opravit veškerá poškození, ať už je disk pokřivený, lehce naražený nebo hodně ohnutý.
Dokonalým řešením pro opravu kol je využití CNC stroje.
Ten svou vyspělou technologií dokáže navrátit kolu svůj původní vzhled, díky této technologii taky na místo nákupu nových kol ušetříte spoustu peněz, aniž byste poznali, že se kdy kolo opravovalo.
Disk se upne do CNC stroje, který si načte jeho povrch a potřebnou plochu precizně zpracuje s největší přesností, je šetrný vůči povrchu kola a výsledek je těžko rozeznatelný od nového kola. Výhodou tohoto stroje je také jeho rychlost.
Pomocí CNC strojů dokážeme opravit poškozené defekty ráfků, ale také vyleštit paprsky či celé plochy disku.
Dovaření kousků kol, svaření prasklin nebo dovaření chybějící části kola je velmi pečlivá záležitost a nesmí se zde udělat chyba.
Vaření prasklin je běžná záležitost. Vzhledem k pevnosti materiálů použitých při výrobě disků se po tvrdém nárazu disk často neohne, ale rovnou praskne.
Větším oříškem jsou disky z měkčích materiálů, kde se může stát, že se kus disku přímo odštípne. I toto poškození je opravitelné a určitě si s tím poradíme.
Při opravě těchto poškození provádíme zavaření potřebné plochy, případně dovaření chybějící části disku, vybroušení povrchu a následného nalakování, aby bylo poškození do ztracena vyřešeno.
ET označuje zális kola. Jednoduše jde o to, jak moc je kolo „schované“ v blatníku. Čím větší ET je, tím více se kolo schová do blatníku. 1 ET odpovídá 1mm. Tato hodnota nejjednodušeji upravit pomocí rozšiřovacích podložek. Jde o podložku z pevného materiálu, která se nasazuje na náboj pod kolo, které utahujeme prodlouženými šrouby k podložkám. Rozšiřovací podložky negativně nepůsobí na vůz a jeho jízdní vlastnosti. Mechanickou úpravu ET nedoporučujeme. Při ubrání dosedací plochy kola se naruší jeho pevnost a bezpečnost v provozu.
Převrtání rozteče či zvětšení středové díry se dá mechanicky upravit. Jde o pečlivý a náročný proces, který nevykonáme v řádu minut, ale poradíme si i s tímto typem úprav.
Ideálním řešením pro změnu rozteče jsou taktéž kvalitní podložky na potřebnou rozteč.
Chemickým odlakováním dochází k odstranění starého laku při naložení kol do nádoby se speciální chemickou směsí. Ta bez sebemenšího poškození ráfků za krátkou dobu rozpustí a odstraní veškeré staré nanesené laky na kolech a zašlé nečistoty.
Po následném odlakování je povrch dokonale zbaven předešlých nánosů, tudíž se před přesunutím do lakovny povrch jen dobrousí a připraví na finální lakování do Vámi zvolené barvy.
Při procesu pískování dochází k takzvanému otryskání povrchu abrazivní směsí pod vysokým tlakem, která si se starými laky taktéž hravě a rychle poradí.
Kromě ráfků jde tímto způsobem sundat původní lak, nečistoty nebo korozi i z mnoha dalších povrchů, například brzdové třmeny. Limitovaní jsme pouze velikosti našeho pískovacího boxu. Otryskaný povrch či předmět se následně už pouze dobrousí na závěrečné lakování.
Při strojním leštěním kol využíváme nejmodernějších technologií a ověřených strojů předního evropského výrobce.
Díky naším možnostem tak zvládneme vyleštit celé ráfky, ale i jejich jednotlivé části či límce. Leštění je možné u veškerých velikostí ráfků a zajistíme tak perfektní zrcadlový povrch Vaší sady kol. Lze aplikovat jak na novou sadu kol, tak i na použitou. Před leštěním ráfky zbavíme veškerých nedostatků či poškození.
Poškození ráfku při parkování a nebo pouhá oxidace povrchu ze zimního provozu na nasolených cestách.
Ač to může vypadat jakkoliv špatně, oprava těchto poškození je bezproblémová a velmi častá. Postižená část disku, ať už oparkovaná či zoxidovaná se do ztracena zabrousí a pokryje novou vrstvou laku, čímž dojde ke kompletnímu zakrytí původního defektu. Kola dostanou zpět svůj krásný, původní vzhled. Dají se takto opravovat ať už jen okraje ráfků, límce ráfků ale i celá čelní plocha celého disku. Oprava jde provést na celém disku, ale i lokálně v místě poškození. Opravit zvládneme jak jednodílné, tak vícedílné disky.
Díky využívání nejmodernějších CNC strojů zvládneme mnoho individuálních úprav na Vašich kolech.
Díky jeho dokonalé přesnosti jsme schopni nastavením rychlosti otáček a rychlosti posunu CNC hlavice ovlivnit výsledný vzhled povrchu kola, kterých je více možností. Příkladem můžeme zmínit vzhled broušeného hliníku.
Více informací Vám rádi poskytneme na dotázání.
Stačí malá nepozornost při parkování a neštěstí je na světě. Poškozená hrana disku o patník nebo jiné drobné poškození na disku nemusí být hned důvod k jeho likvidaci a koupi nového kusu. Jsme schopni opravit i lokální poškození ráfků tak, že to nebudete schopni rozeznat. Provedeme veškerý servis od sundání pneumatiky, broušení či dovaření kousku odštípnutého ráfku, lokální zalakování povrchu do originálního odstínu a následné nazutí a vyvážení pneumatiky. Ráfek bude opět v perfektním stavu jako původně a vy tak ušetříte spoustu peněz před pořizováním nového disku na Váš vůz.
Vícedílné ráfky je potřeba pečlivě rozebrat, ale ještě pečlivěji složit. Pokud jde o dvoudílná kola s pevným barelem a odnímatelným středem kol, je zde postup jednodušší, jelikož nedochází k rozložení celého barelu. Dochází pouze k uvolnění šroubků držící střed kola. Po provedení renovace probíhá složení s dotažením šroubů na požadovaný moment, aby nedošlo k poškození závitu či šroubů samotných. U dalších typů kol jde sundat pouze límec kola nebo také límec i středovou část kola. Tento proces skládání je poté náročnější. Je potřeba důkladně utěsnit mezery mezi límcem a barelem, aby nedocházelo k úniku vzduchu z pneumatiky. Kola se složí a lepí speciálními těsnícími lepidly ve více krocích, aby byl výsledek bezchybný. Samotná renovace je následně velmi individuální. Příkladem může být vyleštění límců, nalakování barelů (vnitřek kola) a finální lakování středů kol do odlišných odstínů. Vzhledem k vysoké individuálnosti neváhejte a kontaktujte nás pro konzultaci. Dokážeme poradit a vymyslet zajímavé kombinace barev či jedinečného designu na Vaše kola nebo se můžete inspirovat vystavenými koly na našem showroomu.
+420 603 344 425
biuro@properlak.eu
Po – Pá 07:00 – 16:00
Jsme připraveni zrenovovati Vaše kola. Chcete-li cenovou nabídku nebo jenom konzultaci, obraťte se na nás. Vytvořili jsme pro Vás konfigurátor, ve kterém si můžete vybrat disky, která Vám budou skutečně sedět.
ProperLak System s.r.o.
Těšínská 818/32
735 42 Těrlicko
IČ: 07072015
DIČ: CZ07072015