Jaké laky používáme při renovaci?

Vlastnosti laku, jeho kvalita a způsob nanášení je jedním z nejdůležitějších faktorů při renovaci kola. Stejně jako u většiny řemesel, tak i u renovace kol je kvalita materiálů důležitá. V ProperLaku to moc dobře víme, a materiály rozhodně nešidíme. Všechny disky totiž renovujeme ručně. Jako jediní v Česku a na Slovensku používáme systémové lakování a barvy přímo určené na hliníková kola. Vrstvy laku nanášíme ručně a zapékáme zvlášť. Můžete si tak být naprosto jistí, že každá zrenovovaná sada je unikátní a zároveň umělecké dílo.

🙅‍♂️ Levné materiály existují, ale nevyplatí se

Ano, existují dražší i levnější barvy. Stejně jako existují dražší a levnější auta. Většinou se ale musíme smířit s nižší životností, případně s horšími vlastnostmi. A to se ne vždy vyplatí.

Mezi levnější varianty patří práškové barvy (autorky), které jsou určeny především na kovové konstrukce a rámy. Takové laky stojí přibližně 200 Kč za kilogram a jde o nejlevnější barvy za na trhu. Jejich vlastnosti ale jsou velmi špatné. Lak postupem času tvrdne a loupe se. Zároveň dochází ke změně barvy a odstínových vlastností.

Životnost takového laku je výrazně kratší. Použití takových barev na hliníková kola se nedoporučuje.

👌 Používáme pouze barvy určené na hliníková kola!

Naše klienty vždy ujišťujeme, že použité barvy jsou vyrobeny speciálně na hliníková kola. Jejich cena je pochopitelně vyšší, někdy až desetinásobně a to 2 000 Kč za kilogram. V ProperLaku však hraje roli dlouhodobá životnost a kvalita odvedené práce.

Celkový efekt je tak nejen ve vzhledu kola, ale také v jeho odolnosti. Nezapomínejme, že lak nejen kolo zkrášluje, ale také chrání před poškozením. Kola, která jsou chráněna speciálními laky na hliníková kola, jsou mnohem odolnější v běžném provozu.

💎 Čirý lak jako ochrana, i v zimě

Čirý lak, který na kola nanášíme, pomáhá udržet kondici a odolnost kola. A to hlavně u kol, jejichž čelní strana je opracovaná na CNC. Kola jsou tak odolnější například proti kamínkům, které odletí do kol.

Na kolech upravených na CNC se nedoporučuje jejich použití v zimě, protože jejich povrch chrání pouze jedna vrstva laku. Ovšem i v tomto případě však umíme pomoct a na kolo nanést další vrstvu čirého laku, která kolo lépe ochrání v zimním provozu.